Ir al contenido principal

Quaderns d'un Apocalipsis



( Silenci )
Llavors tothom balla alegrement allà dalt, fa simfonies i discursos, i després... I després ella els engull a tots: "Allez hop ! xiquets meus"- Crist, Buda, Beethoven, tot-tot-tot: allez hop ! Tot torna allí dins, a aquest forat. Aleshores un sempre es diu: ah! la propera vegada, serà una mica millor...En fi, això no te tanta pinta d'anar "millor" que així, no?

                                        (Silenci)
És...és...molt terrible.
Cal sortir-hi. La gent no ha trobat la sortida perquè sempre ha volgut prendre la vida en rosa, o dir-vos: "La salut, és al cel", o també: "Aprofitem-nos, fotem-nos de tot..." Però ningú ha vist veritablement la cosa en tota la seva profunditat i horror. Probablement perquè no haurien sigut capaços. No ho suportarien - no podrien suportar veure les coses com són. Si haguessin tingut, però, el coratge com Sri Aurobindo, Mère i potser alguns altres, de vore les coses com són, haurien buscat solucions.
En lloc d'això, busquen remeis científics, no? Es grotesc. O paradisos no sé on. Busquen totes les solucions possibles, menys la verdadera.
"Oh ! Escolteu, si aquell remei us ha mort, fabricaré un de superb que demà us curarà" - i tot seguit continua igual.
"Trobarem totes les solucions..." I quantes més solucions troben, més sufocat està el món - està sufocat per les seves " solucions."
                                       ( Silenci )
Estem veritablement sepultats baix la seva ciència. Tenim tots els trucs que calen. Tots els trucs meravellosos i esplèndits...
                                       ( Silenci )
Estem en plena Edat Mtjana científica. Va haver l' Edat Mitjana religiosa, però  
l' Edat Mitjana científica és pitjor. Perquè ara tot el món l'avala alegrement. " Oh! aquesta meravella i aquesta altra meravella i aquesta altra..."
Estan a punt de rebentar de la seva meravella. És la penosa Edat Mitjana.

( Quaderns d'un Apocalipsis. Satprem. 10 Des 1987 )

Comentarios

Entradas populares de este blog

NOU BLOG LA FLAMA D'AUROVILLE

Benvinguts al blog la Flama d'Auroville

PALABRAS DE LA MADRE

Insinceridad, Pretensión y Autoengaño Sed perfectamente fieles y sinceros a vuestro verdadero Ser. Que ninguna mentira se deslice en vuestra consagración al Divino. (1 de enero de 1934) La falta de sinceridad conduce al camino del desastre. En vuestra sadhana, lo importante es la sinceridad a cada paso; si está ahí, los errores se pueden corregir y no importan tanto. Si hay la más mínima falta de sinceridad, la sadhana es inmediatamente disminuida. Esto es lo que debéis aprender a ver por vosotros mismos, si esta sinceridad es constante, o si en algún momento os desvías de ella; si la voluntad de adquirir esta facultad es seria y constante, vendrá la capacidad de ver. La sinceridad no consiste en complacer a los demás; es un asunto interno que sólo nos concierne a vosotros y a mí. (12 de mayo de 1939) Sed sinceros y estaré dispuesta a corregir vuestros errores mil veces si es necesario. A los que son sinceros, puedo ayudarlos y volverlos fácilmente hacia el Divino. Pero cuando la falta...

PALABRAS DE LA MADRE

Religión Dios se entrega a toda su creación; ninguna religión tiene el monopolio de su gracia. En lugar de excluirse mutuamente, las religiones deberían complementarse. La mente espiritual no es contraria a un sentimiento religioso de adoración, devoción y consagración. Pero lo que falla en la religión es la rigidez de la mente que se aferra a una fórmula como verdad exclusiva. Hay que recordar siempre que las fórmulas son sólo una expresión mental de la verdad, y que ésta siempre puede expresarse de muchas otras maneras. (6 de Diciembre de 1964) Vosotros expresáis vuestra fe en Sri Aurobindo con ciertas palabras que son para vosotros la mejor expresión de esa fe; eso está bien. Pero si estáis convencidos de que estas palabras son las únicas que pueden expresar lo que es Sri Aurobindo, entonces os volvéis dogmáticos y estáis dispuestos a crear una religión. (5 de Marzo de 1965) (Nota encontrada en los manuscritos de la Madre). En un tono severo: " Señora, esto es un compromiso que...